m.TjekPC.dk

Afviste/udsatte betalinger

Hvis du har betalinger, der ikke er betalt, fordi der mangler dækning på kontoen eller fordi kontoen er spærret, er betalingerne blot udsat og vil blive forsøgt gennemført senere. Læs mere i afsnittet ”Manglende dækning”.
Hvis betalingen er afvist af andre årsager bliver betalingen ikke gennemført. Betalingen skal oprettes igen.
En mere detaljeret årsag til afvisningen ser du, når du åbner betalingen.

Manglende dækning:

Hvis du har betalinger der er udsat på grund af manglende dækning, kan du:
- Vente, hvis du ved der kommer dækning senere. Flere gange dagligt og senest kl. 21.00 på betalingsdagen undersøger vi om, der er kommet dækning for alle betalingerne. Bemærk, at betalinger til udlandet og betalinger som banken har oprettet, tidligst vil blive forsøgt gennemført næste dag.

- Rette betalingen. Hvis du ønsker at gennemføre betalingen her og nu, og der er dækning for beløbet. Bemærk, skal ske i din netbank.

- Slette betalingen. Hvis du har betalt på anden måde, skal du slette betalingen, så den ikke bliver gennemført, når der igen er dækning på kontoen.


Hvis betalingen er afvist på grund af, at din konto eller kundenummer er spærret, skal du kontakte os. Betalingerne vil automatisk blive forsøgt gennemført igen, hvis spærringerne ophæves.

Har du yderligere spørgsmål?

Hvis du stadig ønsker hjælp, klik på Kontakt øverst på siden for at se dine muligheder

Brugsvilkår  | © 2009-2024 BEC - Bankernes EDB Central