tjek pc Tjek din enhed Aktuelle Informationer Selvhjælp downloads Links Kontakt
Hvis Java ikke starter, efter opgradering

Efter opdatering til Java 7 update 65, oplever en del af vores brugere, at NemID pålogningen ikke starter op, eller at ikke kunne godkende betalinger, selv om systemtesten melder alt OK.

Det lader til at Java-installationsprogrammet ikke altid rydder ordentligt op i sine midlertidige filer. Nedenstående guide kan bruges til manuelt at rydde op i disse midlertidige filer.

Man kan enten køre dette lille program eller følge guiden her under

Det er vigtigt, at guiden her under følges skridt for skridt, meget omhyggeligt! - men der er ellers ingen negative konsekvenser ved at følge denne guide.

  1. Luk alle programmer så du får skrivebordet frem
  2. Hold Windowstasten(*) nede på tastaturet (den med flaget på) og tryk på tasten R samtidig
  3. I det felt der kommer frem skal du skrive "appdata", uden citationstegn.
  4. Klik på OK
  5. I det nye vindue der kommer frem skal du dobbeltklike på mappen "LocalLow"
  6. Slet mappen "Sun". Dette gøres fx ved at højreklikke på selve navnet Sun og vælge Slet i menuen der kommer frem.
  7. Genstart computeren, og prøv igen at logge på netbanken.
  8. Virker det fortsat ikke, skal du ringe til supporten.

Sletning af disse filer betyder bla. at man på ny bør blive mødt af advarslen "Do you want to run this application", når du kommer ind på pålogningssiden.

*) Windows-tasten sidder et sted til venstre for din mellemrumstast, og ligner et flag, fx